Pages

Sunday, July 11, 2010

LAIN PADANG LAIN BELALANG

Askum smua kengkawan yang yang sudi singgah blog aku yang tidak seberapa ini. Ada 1 cerita yg menyebab kan aku patah hati & hilang semangat. Alkisahnya aku berniaga di expo sbrg jaya pada 08/07/10 - 11/07/10. Pada ptg ahad jam 4.30 aku yg asyik menyiapkan tempahan mendapat panggilan drpd seorg hamba Allah ingin komlen katanya aku dengan penuh prihatin lalu mendengar keluhan nya & apa yang mengejutkan aku katanya "Kita sebagai penjual ni kena dapat duit dgn cara HALAL jgn menipu org, dan duit itu pembeli mesti lah kena redha" Astafirruaallahhalazim aku bertanya pada dia apa yg dia hrap kan dgn coklat edible yg dia beli jwb nya ingatkan ada kek dlm tu sedangkan dengan jelas terang lagi bersuluh, aku @ sesiapa yg menjual produk Nurdlicious telah menerangkan dengan jelasnya bahawa coklat edible wt oreo itew mmg la dlm nya ada biskut nama pun edible wt oreo. Aku amat2 kecewa dengan sikap "HAMBA ALLAH" itu aku ingin pulangkan kembali duit yg dia beli coklat itu tp xmau plak dia kata bkn isu duit tapi isu "MENIPU". Untuk PENGETAHUAN saya bkn jual di expo shj di R&R pantai bersih pada ari sabtu, Pasar mlm desa murni pada hari khamis pun ada muka saya dan saya tidak pernah menerima apa2 komlen berkenaan coklat edible itew smpkan ada yg menanti utk membeli coklat tersebut utk anak2. KENAPA & MENGAPA membeli barangan@makanan buatan "BUKAN ISLAM" tetapi penjual nya adalah "ISLAM" kita sebagai "UMAT ISLAM" masih lagi membeli tanpa banyak soalan sedangkan apabila "UMAT ISLAM" sendiri mampu mengeluarkan produk yg sama sepatutnya di bangga kan sebagai "ORG MELAYU & ISLAM" dan tentu "HALAL" pembuatan nya namun di pandang sepi. WAHAI UMAT ISLAM bukan kah membeli barangan buatan "ISLAM" itu "FARDU KIFAYAH". Aku menjadi "LEMAH" bila terjadi sebegini "KECEWA" dgn sikap sebegitu bkn tidak boleh meneguk @ memberi pandangan tapi biar la berpadan pada tempatnya aku dgn penuh yakin cuba lah bandingkan harga coklat ku dgn tmpat lain atau shopping kompleks yg yg ada dibtworth. Akhir sekali aku memohon maaf sekiranya ada yg terasa N3 aku ini. Aku sekadar luahkan apa yg dirasa & pada Pembeli yang pernah membeli coklat dgn aku "JIKA ANDA RASA TIDAK BERBALOI SILA DTG BERJUMPA @ TEL UNTUK MEMULANGKAN KEMBALI WANG ANDA" dan pada yg "TIDAK PERNAH JEMU MEMBELI DGN KU AMAT LAH TERIMA KASIH SOKONGAN ANDA AMAT LAH DIHARGAI" ALLAHUAKBAR

2 comments:

Ana said...

Sudah terang lagi bersuluh,,nama pun oreo choc.. Sabar je la Eryn..Dugaan tu..

Nur D'licious muslimah produk said...

tq ana, itu lah sungguh2 xpham stakat ni xde plak org bising psal benda tu org pun tau special ish ish poning kpala

..:Asam garam kehidupan:..

Ya ALLAH aku adalah Hamba mu yang kerdil, aku memohon pada mu Ya ALLAH kau berikan lah hidayah mu dan kekuatan semoga aku mampu mengharungi segala dugaan yang kau berikan kepada ku sesungguhnya aku adalah Hamba yang lemah.